Magnesium Untuk Ibu Hamil & Menyusu - Amalannya



Untuk mendapatkan sejumlah magnesium setiap hari

Untuk permulaan biasakan menyapu magnesium pada tapak kaki dan atas kaki
1-3 titis magnesium oil dan ratakan
2x sehari
Selepas 2 minggu sudah biasa, boleh amalkan yang berikutnya iaitu sapu pada lengan dan bahu, mengurut dalam lembut dengan gerakan membulat
Secara alternatif, anda boleh sapukan pada perut dan kaki

Untuk perut yang mengeras dan mengetatkan perut:
Sebarkan minyak magnesium pada perut dalam 1-3 titis dan mengurut perut anda lembut menggunakan kedua-dua tangan
Biarkan ia menembusi sekurang-kurangnya 20 minit
Magnesium yang berlebihan boleh dibersihkan selepas itu dengan kain lembap; (ini adalah bagaimanapun, tidak perlu untuk mencapai keberkesanan penyerapan yang tinggi)

Untuk otot leher dan bahu ketat:
Kerana perubahan dalam postur yang disebabkan oleh kehamilan, ibu hamil pasti menderita. otot ketat di sekitar leher, bahu dan belakang. Urutan dengan sedikit minyak magnesium melegakan otot ketat dan melegakan kesakitan dengan cepat. Menyebarkan jumlah yang sedikit banyak pada tempat yang berkenaan dan urut dengan baik dengan mengusap lama-lama
Tinggalkan minyak magnesium pada kulit selama sekurang-kurangnya 15 minit
Selepas itu, mengelap minyak yang berlebihan dengan kain yang lembap (ini adalah bagaimanapun, tidak perlu untuk mencapai keberkesanan penyerapan yang tinggi)

Untuk keresahan dan gangguan tidur:
Rendaman dengan garam magnesium (magnesium flakes) adalah baik untuk kesihatan dan jiwa anda. Ia menenangkan anda sambil mengecas tenaga anda. Anda akan alami perasaan santai hangat mengalir melalui seluruh badan anda, membolehkan anda merasa diri kembali segar. •

Sukat 500g ke 1000g (18-36 oz. US) kepingan garam magnesium (magnesium flakes) semasa mandi
Isi tab-mandi dengan hanya air yang cukup untuk hanya menutup tubuh anda
Suhu air hendaklah dalam 37 ° C (98.6 ° F), dan berendam perlu kira-kira 15 hingga 20 minit

Jika mandi penuh terlalu sukar, kesan yang sama boleh dicapai dengan rendaman kaki kerana kaki anda diminta untuk membawa beban yang besar, terutamanya semasa mengandung dan tempoh penyusuan, kerana peningkatan berat badan dan berubah kududukan yang meberatkan. Rendaman kaki mampu memberi rejuvenasi kepada seluruh tubuh.

Larutkan 15 ke 250 g (5 hingga 7.5 oz. US) kepingan magnesium dalam 5 liter (1.3 gallons US) air Menenggelamkan kaki sehingga ke atas pergelangan kaki
Suhu air perlu kira-kira 37 ° C (98.6 ° F), dan rendaman harus berlangsung kira-kira 20 hingga 30 minit.

Kajian kes: Rawatan sebegini menurut Dr Barbara berjaya meredakan perasaan mengetat perut dan otot betis setiap malam seorang wanita berusia 34 tahun pada bulan ke-7 beliau mengandung. Beberapa kali sehari perut beliau akan mengetatkan dan ini sangat menyakitkan. Hampir setiap malam dia mengalami kekejangan kaki. Pesakit ini enggan mengambil magnesium secara lisan kerana loya. Untuk kelegaan, magnesium topikal (sapuan) telah ditetapkan. Setiap kali perut beliau ketat, pesakit segera diurut dengan minyak magnesium, yang melonggarkan kejang tersebut. Selain itu, beliau menggosok kaki dan betis beliau dengan minyak magnesium setiap pagi dan petang. Selepas dua minggu, semua gejala telah hilang.

PENTING !!Jangan gunakan magnesium apabila kontraksi telah bermula, berhampiran tarikh bayi dilahirkan!

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.